Foto: pr
Foto: pr

Leerlingen St. Victorschool planten bloembollen in de schooltuin

Algemeen Ingezonden

Leerlingen van groep 1/2c en 5a van de St. Victorschool hebben op maandag 9 december jl. bloembollen geplant in de schooltuin. De bloembollen zijn o.a. afkomstig van Bulbs4Kids, die de klas op een leuke manier kennis laat maken met bloembollen en de natuur, maar ook zijn de bollen afkomstig van kwekers uit Noordwijkerhout. Wanneer de tulpen, krokussen, narcissen en blauwe druifjes vanaf het vroege voorjaar bloeien, is de schooltuin een en al kleur. De opa van leerlingen Emma en Daan, Aad van Ruiten (bollen- en bloemenambassadeur) kwam samen met Henk van den Berg en Cleem Borcharding (Vuttersclub Keukenhof) naar de Victorschool om samen met de kinderen de bollen in de tuin te planten.

De Victorschool heeft zich afgelopen voorjaar aangemeld voor het ontvangen van een bloembollenpakket. Hiermee doet deze klas, net als 424 klassen in Nederland, 800 klassen in Duitsland, 450 klassen in Engeland, 300 andere klassen in Frankrijk en 100 klassen in Canada mee aan de campagne Bulbs4Kids. Met de 600 bloembollen die in elk pakket zitten, betekent dit dat er ruim een miljoen bloembollen in schooltuinen worden geplant. Om het planten van bloembollen nóg spannender te maken, is aan de campagne Bulbs4Kids een wedstrijd verbonden. De hoofdprijs is de Gouden Bloembol 2020.


Steeds meer onderzoeken bevestigen de positieve invloed van natuur op de gezondheid. Spelen in en met een natuurlijke omgeving draagt bij aan een evenwichtige en gezonde ontwikkeling van kinderen. Het maakt kinderen creatiever, slimmer én fitter. Alleen is de afstand tussen mens en natuur door de verstedelijking nog nooit zo groot geweest als nu. Voor Bulbs4Kids is dit de reden om 2.075 gratis Bulbs4Kids-pakketten aan te bieden aan basisscholen in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Canada, zodat kinderen samen met hun klasgenoten bloembollen kunnen ontdekken.

OrganisatieBulbs4Kids.com is een initiatief van iBulb, de promotie-organisatie van de bloembollensector. iBulb heeft mede als doel om via wereldwijde pr- en advertentiecampagnes het gebruik van bloembollen, bolbloemen en bollen-op-pot internationaal te stimuleren.

Foto: pr

Uit de krant