Logo noordwijkerhoutsweekblad.nl
De genomineerden voor de Noordwijk Marketing Promotieprijs. | Foto: Marcel Verheggen
De genomineerden voor de Noordwijk Marketing Promotieprijs. | Foto: Marcel Verheggen

Stichting Fein wint de Promotieprijs

Tijdens het drukbezochte Partner Event van Noordwijk Marketing, dat vandaag plaatsvond in Hotel van Oranje, is de Noordwijk Promotieprijs door wethouder Roberto ter Hark uitgereikt aan Nico Stokman van de Stichting Fein.

Vooraf nomineerden de genodigden hiervoor een persoon of organisatie, die Noordwijk het afgelopen jaar zichtbaar, onderscheidend en origineel op de kaart heeft gezet. Op een van de top drie genomineerden stemden de aanwezigen vandaag: de Noordwijkerhoutse bollen- en bloemenambassadeur Aad van Ruiten, Hotel van Oranje om hun doorzettingsvermogen en beloning tot vernieuwing en de Stichting Fein, die elk jaar weer zorgt voor unieke evenementen met grote opkomst. Met een close finish kreeg Stichting Fein de meeste stemmen en mag zich een jaar lang de grootste Noordwijk-promotor noemen. 'Enorm vereerd en verrast en de kroon op ons werk', aldus Nico Stokman.

Noordwijk Marketing informeert en inspireert haar partners en stakeholders jaarlijks via het Partner Event met toekomstplannen en resultaten van het lopende jaar. Het is november 2022. Deze vooruitblik in omgekeerd perspectief toonde dat er de komende jaren veel staat te gebeuren. Directeur-bestuurder Quirine Kamphuisen, in gesprek met voorzitter van de avond Sanne Boswinkel, nam de aanwezigen mee op weg naar 2022. Noordwijk op weg naar de officiële kuuroordstatus, een nieuwe overkoepelende merkidentiteit en een succesvolle start van het meerdaagse wandelfestijn. De plannen voor 2020 en verder zijn ambitieus, maar daarom niet minder realistisch. Want de basis komt uit de vier kernen van Noordwijk. Die basis klopt. Zo vertelden de verhalen over Noordwijkerhout, De Zilk, Noordwijk Binnen en Noordwijk aan Zee, van hun inwoners. Verhalen over historie en traditie, over cultuur, natuur en over vooruitgang.

2019 Is het jaar van de fusie in de gemeente en van Noordwijk Marketing en VVV Noordwijkerhout. Een jaar waar niet alleen promotie van Noordwijk centraal stond, maar zeker ook bewustwording met de campagne 'Enjoy the flowers, respect our pride'. Het jaar waarin een recordaantal restaurants deelnemen aan 2FOR1. Waar een start is gemaakt met e-learning trainingen voor de partners. Een jaar met bezoeken van nationale en internationale meeting planners waaruit mooie aanvragen zijn gekomen en persbezoeken die hebben gezorgd voor waardevolle bijdragen in vooral Duitse en Vlaamse media.

De ambities van Noordwijk Marketing kunnen alleen worden waargemaakt wanneer duidelijke keuzes gemaakt durven te worden en met elkaar de verbinding wordt gemaakt. Zoals Quirine Kamphuisen deze avond benadrukte: 'Samen met u maken we van Noordwijk de plaats waar het succesvol, inspirerend en leefbaar is voor ondernemers, bewoners en bezoekers'.

Meer berichten