De bestuurders van de VVV: Hans Oudshoorn (Warmond), Michiel van der Borg (Lisse), Ad Roos (Noordwijk), Alfons Morssink (Noordwijkerhout) en Douwe Wijbenga (Hillegom). | Foto: pr.
De bestuurders van de VVV: Hans Oudshoorn (Warmond), Michiel van der Borg (Lisse), Ad Roos (Noordwijk), Alfons Morssink (Noordwijkerhout) en Douwe Wijbenga (Hillegom). | Foto: pr. Foto: pr.

Vijf VVV's in de Bollenstreek samen verder in één stichting

Algemeen

Regio • De besturen van de vijf zelfstandige VVV's in de Bollenstreek hebben onlangs besloten meer samen te gaan werken. Daarvoor hebben de bestuurders uit Warmond, Lisse, Hillegom, Noordwijk en Noordwijkerhout onlangs een oprichtingsakte van een nieuwe stichting, genaamd Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek, ondertekend. Een van de aandachtspunten wordt regiomarketing.

"Samen hebben we de bezoekers en bewoners van onze prachtige Bollenstreek zoveel meer te bieden dan alleen. De bezoeker ervaart al grote samenhang en bovendien vertonen de uitvoerende taken op het gebied van gastvrijheid en recreatie binnen de afzonderlijke VVV's grote overeenkomsten," aldus de bestuurders. 

Oprichtingsakte

Concreet betreft het de samenwerking tussen VVV Noordwijkerhout en VVV Warmond (die al langer samenwerken), VVV Lisse, de in april gestarte VVV Noordwijk en VVV Hillegom, dat komende zomer open zal gaan. Op 10 maart hebben de vijf voorzitters hun handtekening gezet onder de oprichtingsakte van een nieuwe stichting, genaamd Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek.

Samen optrekken

Deze samenwerking komt voor alle betrokkenen niet als een verrassing en wordt breed gedragen binnen de besturen, het vaste personeel en de vele vrijwilligers.

Op het gebied van organisatorische en uitvoerende zaken worden door de vijf vestigingsmanagers zoveel mogelijk samen afgestemd en gecoördineerd. Ook naar buiten toe wordt door de besturen zoveel mogelijk gezamenlijk opgetrokken. Om in de toekomst nog meer winst te kunnen behalen uit de samenwerking, zal het nieuw gevormde stichtingsbestuur zich ook nadrukkelijk gaan manifesteren op het gebied van regiomarketing.

Uit de krant